С Ъ О Б Щ Е Н И Е
Община Борован обявява прием на заявления от лица, желаещи да работят като асистенти по Механизъм за личната помощ, който стартира от 1 септември 2019 г. по реда на Закона за личната помощ.
Изисквания към кандидата:
- Да е дееспособно лице;
- Да не e поставено под запрещение;
- Да не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер и спрямо него да не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашното насилие на ползвател на лична помощ.
Необходими документи:
- Заявление по образец до Кмета на Община Борован;/изтегли от тук/
- Автобиография;
- Копие от трудов договор, ако кандидатът работи, или декларация, че няма сключен трудов договор;
- Декларация по образец, че спрямо него не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашното насилие по отношение на ползвател на лична помощ;
- Документи, удостоверяващи успешно преминат курс на обучение за асистент, или документ, удостоверяващ наличието на подходящо образователно и/или квалификационно равнище (при наличие на такива).
Процедура по определяне на асистент:
След разглеждане на документите на лицето, подало заявление, доставчикът на лична помощ - Община Борован, ще организира и проведе събеседване с всеки един кандидат. Събеседването се провежда индивидуално и е насочено към мотивацията на кандидата да предоставя лична помощ на лица с увреждания, нагласа за спазване на трудова дисциплина и работно време, изградени трудови навици и др.
Одобрените лица ще бъдат вписани в Списък на кандидатите за асистенти в седемдневен срок от подаване на заявлението.
Изпълнението на трудовите договори с определените асистенти започва от първо число на месеца, следващ месеца на сключването на същите.
Когато кандидатът за асистент не отговаря на нормативните изисквания, същият се уведомява в седемдневен срок от подаване на заявлението.
Документите се подават лично от всеки кандидат, или чрез пълномощник, в сградата на Община Борован, ул. „Иван Вазов” № 1, Център за административно обслужване, в рамките на работното време на Община Борован от 8.00 – 12.00 ч. и от 13.00 до 17.00 ч.
Възнаграждение за положения труд:
Длъжността се заема чрез сключване на трудов договор след сключване на споразумение между ползвателя, избрания асистент и доставчика на лична помощ. Часовата ставка за положен труд по механизма за лична помощ се определя въз основа на:
- Коефициент 1,0 от размера на минималната часова работна заплата, установена за страната за 2019 година (коефициент 1,2 за 2020 г.);
- Допълнително трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит.
Възнаграждението на асистента се определя въз основа на отработените часове за един календарен месец и предоставен отчет. Отчетът за отработените часове задължително съдържа кратък доклад за осъществените през месеца дейности, подписва се от ползвателя и се представя в първите три работни дни на месеца, следващ отчетния месец, и подлежи на проверка.